10 Eylül 2013 Salı

GİTMEK VAKTİ ŞİMDİ




GİTMEK VAKTİ ŞİMDİ
Rüzgarlı bir günün yamacındayım
Üzerine yanlızlık sinmiş bir yatak
Ve tavanında hayallerimin her gece intihar ettiği
Suskun kentin belkide en soğuk odasındayım
Yağmurlar yağıyor kumdan kulelerime
Sen gitmemi bekliyorsun
Oysaki tüm gidişler dönüşlere gebe
Bir geminin dümenine karışıyor hıçkırıklar
Kent suskun , sen suskun
Sokakları kötü kurulmuş cümleleri anımsatıyor
Tüm anıtlarının anılarını yitirdiği bu kentte
Sadece sokak lambalarının cılız ışığında
Sara nöbetleri geçiren umutlar kalıyor
Çamaşır tellerinde asılı , geceden kalan yastıklar
Ağlamaktan şişen bu kadar göz varken
Hangi dilde gülegüle diyorsun bana ?
Susma demiycem sana
Her suskunluğun gidişime en büyük sebebti
Sen sustukça çoğalıyordu yollar
Ne gidişler bitiyordu , ne kayboluşlar.
Sen ki hüznü yüzünde gülücük diye taşıyan adam
Senin verdiğin kimlikten fazlasını yaşayamadım
Aynaya her baktığımda seni gördüm
Dokunmanın korunç hazzını keşfederken
Dokunamamanın korkunç hazzını duymaktı aynaya bakmak
Zamanın içinde kaybolmaktı adının yankısı
Kim bilir kaç ayna kırdı gönlüm özlemini çekmemek adına
Kaçtım , kaçtıkça kovalandım
Çoğu zaman kaçamadım, umutsuzluğa yakalandım .
Her eksikliğin yerine birşey veren
Yada her istekte birşeyler eksilten hayat
Senin yerini boş bıraktı bende
Çünkü ben yaşamla aramı açacak yaralara göz yumuyorum
Ben en çok sana ağır yaralanmayı seviyorum
Sen gittin , sanki beni vurdular
Kendimsiz kaldım , kendime yoksullaştım.
Bir haciz gibi vurduysa kalbimi sevdan
Bu benim kendime olan borcumdandır.
Girdabının öfkesinde söndü yanan sevda közlerim
Sırtımı dayadığım yüce bir dağ sanmıştım sevdamı
Meğer uçuruma yaslanmışım , düşünce anladım.
Ağrıyan gecelerin çığlıklarında girdim kabuslu rüyalarıma
Hiç uyumadan , ama korkuyla uyandığım gecelerde sevdim seni
Neden bu kadar yanlızdık sen söyle
Vazgeçmeler , vazgeçmketen vzgeçti
Kirpiklerine salıncaklar kurduğum adam
Söyle bir gidiş kaç günde geri dönerdi ?
Haklısın gitmek vakti şimdi
Ben yaralarıma çoktan sen bastım , sen kendi derdine yan sevgili
Yaşadığım kadar ihtiyarım
Adın çabucak geçiyor artık aklımdan
Ardında hırsından delirmiş anıları bırakarak
Ezberden geçtim tüm aşk şarkılarını hızla
Yaşanmamış hiçbirşey kalmamış süsü verdim bu aşk'a
Senden birşey eksiltmeden kendime çok şey kattım
Sonsuzlukla çarptım huzuru , günlere böldüm sensizliği
Gidişler kapıda hazır beni bekliyor
Kumarda kazanmakdıysa eğer amacın
Gidişime oyna bu sefer , kazanacaksın . . .

Eda ARAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder